Träna på ditt företags kundbemötande. KundskapsBussen är en buss full av upplevelser och insikter om dina resenärer. Styrkan i konceptet ligger i att medarbetarna alltid känner igen sig i de situationer och platser som vi gestaltar med hjälp av skådespelare ombord på bussen, eller tåget. Vi skapar ett stort och långsiktigt engagemang kring hur man bättre kan samarbeta för en positiv kundupplevelse.
Transdev, GS Buss, Västtrafik, Östgötatrafiken, Karlstadsbuss, Jönköpings och Kalmar länstrafik samt Öresundståg har alla använt sig av utbildningen KundskapsBussen för att träna på sitt unika kundbemötande.
Enligt våra undersökningar är det mindre än en av tio busschaufförer som säger hej på bussen. Läs boken om hur du använder kundbemötande för att öka kundnöjdheten och lönsamheten i trafiken. Ta hand om dina medarbetare så tar de hand om dina resenärer.
Grattis Kalmar Länstrafik! Enligt Kollektivtrafikbarometern 2018 har KLT den största ökningen i Sverige av andelen kunder som är nöjda med senaste resan. Ett fantastiskt resultat där man går från en andel på 72% nöjda kunder 2017 till 85% 2018.
Medarbetare från Transdev tränar 2018 ombord på KundskapsBussen på Västtrafiks vision om "Det goda kundmötet”. Resultat blev ökad kundnöjdhet och större genomslag för kundlöftet.
Resenärer älskar att kommunicera och lämna synpunkter. Ge feedback till dina medarbetare med hjälp av KundskapsBussens kommunikationslösningar. Använd återkoppling från klisterdekaler och bildskärmar i bussar och tåg för att förbättra verksamheten.
Ingen mer greenwashing! Läs vårt nyhetsbrev och få tips om hållbar kommunikation och affärsutveckling som bygger ditt hållbara varumärke.