Engagerade medarbetare skapar framtidens lönsamma företag

Boka föreläsning

Service som är unik för ditt varumärke

Människor är olika och vill inte bli bemötta på samma sätt. Av samma anledning väljer man också olika varumärken utifrån vem man är som person. Ett exempel är Eccos skor som ofta väljs utifrån argument som ”sköna att gå i” och ”bra för mina fötter”. Varumärket har en vänlig och omtänksam personlighet som kan förstärkas av den service säljaren ger.

När personlig service, produktens egenskaper och reklamens argumentation alla följer varumärkets röda tråd, då har vi stora möjligheter att bli trovärdiga och skapa goda kundrelationer. Tillsammans med oss kan du designa service anpassad till dina kunder.

Vilken karaktär har ditt varumärke?

Elin Engagemang

En driven, proaktiv och engagerad personlighet med stor kompetens.

Erik Estradör

Ett lättsamt och lekfullt bemötande som aldrig upphör att förvåna.

Sonja Snäll

En social och empatisk personlighet med omtänksam service.

Manne Millimeter 

Ordning och reda och service man kan lita på i alla lägen.

En kommunikationsplattform för service

Tillsammans utformar vi en kommunikationsplattform som beskriver vilken nytta dina tjänster och service ger kunderna.

1. Målsättningarna för varumärket


Vad innebär god service för vårt varumärke, vad är utmärkande och särskiljande? Vad ska karaktärisera sättet på vilket vi bemöter våra kunder?

2. Målgruppen


Vad vet vi om dem? Hur tänker man och hur beter man sig? Vilket bemötande förväntar man sig, vad innebär god service för våra kunder?

3. Stöd och motivation av medarbetare

Hur kan vi utbilda och inspirera våra medarbetare för att bli trovärdiga? Vilka karaktärsdrag har de människor våra kunder möter, hur ska de bete sig och vilken attityd har de?

4. Hur platsen förstärker budskapet


Vilka situationer är centrala när vi möter kunderna? Vad kan vi tillföra som extra stimuli och inspiration på dessa platser?

5. Resultat av kundbemötandet


Vad vi vill att kunderna ska tänka och säga om oss? Hur vill vi att våra kunder ska känna sig som ett resultat av att ha använt våra tjänster och mött vår service?