Tjänst

Ledningsseminarium för ditt varumärke

Flera personer har möte tillsammans på ett kontor.

Ett varumärke som är lätt att välja

Människor är olika och väljer varumärken utifrån sin personlighet och sina värderingar. Ett exempel är Eccos skor som ofta väljs utifrån argument som ”sköna att gå i” och ”bra för mina fötter”. Varumärket har en vänlig och omtänksam personlighet som kan förstärkas av den service säljaren ger. I fallet med Ecco kan vi direkt koppla varumärkeslöftet till mål om god hälsa i FN:s Agenda 2030. Ecco är ett varumärke som är lätt för kunden att välja, eller välja bort, vilket skapar lojala kunder.

Seminarium med handlingsplan för ditt varumärke

När personlig service, produktens egenskaper och reklamens argumentation alla följer varumärkets röda tråd, då har vi stora möjligheter att bli trovärdiga och skapa goda kundrelationer. Tillsammans med oss tar du fram ett underlag för design av hållbara produkter och tjänster anpassade till ditt varumärke. Boka ett ledningsseminarium där vi blandar insikter om dina kunder med visioner för framtiden. Modellen Sustainable Brand Essence nedan är ett beprövat verktyg som hjälper dig få struktur på din handlingsplan för varumärket som vi tar fram under seminariet.

Kostnad för seminarium lunch till lunch inklusive förberedelser och dokumentation. 75.000 SEK

En beskrivning av Varumärkesorientering

Modell för varumärken med
hållbara värden

Sustainable Brand Essence

Idag översvämmas vi av positiva argument kring hållbarhet. Så mycket att vi helt enkelt slutar lyssna. Resultatet är kommunikatörer som anklagas för greenwashing och trovärdigheten för ordet hållbarhet sjunker.

Lösningen är en strategi för varumärket som sätter fokus på att skapa hållbara värden för kunden. Ett exempel är mobiltelefontillverkaren Doro som underlättar för kunder med funktionshinder att kommunicera med sina nära och kära. De har hittat ett sätt att positionera sitt varumärke utifrån användarens behov av en enkel mobiltelefon. De har skapat ett hållbart värde som är trovärdigt och lätt att komma ihåg.

Vår modell Sustainable Brand Essence™ underlättar processen att hitta fokus i ditt varumärkeslöfte, och de hållbara värden du vill skapa för kunden. På så vis undviker du greenwashing och blir ett mer relevant alternativ på din marknad.