Tjänst

Hållbara tjänster och produkter som är unika för ditt varumärke

Flera personer har möte tillsammans på ett kontor.

Människor är olika och väljer varumärken utifrån sin personlighet och sina värderingar. Ett exempel är Eccos skor som ofta väljs utifrån argument som ”sköna att gå i” och ”bra för mina fötter”. Varumärket har en vänlig och omtänksam personlighet som kan förstärkas av den service säljaren ger. I fallet med Ecco kan vi direkt koppla varumärkeslöftet till mål om god hälsa i FN:s Agenda 2030.

När personlig service, produktens egenskaper och reklamens argumentation alla följer varumärkets röda tråd, då har vi stora möjligheter att bli trovärdiga och skapa goda kundrelationer. Tillsammans med oss kan du designa produkter och tjänster anpassade till ditt varumärke och hållbara mål för dina kunder.

Matz och Tommy

Varumärkesutveckling

En kommunikationsplattform för varumärkets hållbara mål

En kommunikationsplattform beskriver vilken nytta ditt varumärkes hållbara tjänster och produkter ger kunderna och är en förutsättning för enhetlig kommunikation och produktutveckling. Den hjälper dig också att undvika greenwashing.

1. Målsättningar för varumärket

Vad lovar vårt varumärke, vad är utmärkande och särskiljande? Vad ska karaktärisera de upplevelser vi vill ge våra kunder? På vilket sätt lever varumärket upp till våra viktigaste hållbarhetsmål?

2. Målgruppen

Vad vet vi om dem? Hur tänker man och hur beter man sig? Vilka värderingar är viktiga i valet av produkter och tjänster för våra kunder?

3. Stöd och motivation av medarbetare

Hur kan vi utbilda och inspirera våra medarbetare för att bli trovärdiga? Hur ska de representera varumärket och hur ska de tänka för att utveckla produkter och tjänster i linje med varumärket?

4. Hur platsen förstärker budskapet

Vilka situationer är centrala när vi möter kunderna? Vad kan vi tillföra som extra stimuli och inspiration på dessa platser?

5. Resultat av vår kommunikation

Vad vi vill att kunderna ska tänka och säga om oss? Hur vill vi att våra kunder ska känna sig som ett resultat av att ha använt våra tjänster och produkter och sett vår marknadskommunikation?