Fyra ambassadörer för ditt varumärke

Illustration av fyra personer på en scen

Varumärkeslöftet är inte längre bara marknadschefens angelägenhet. I en alltmer transparent värld där kundernas upplevelser delas på sociala medier krävs det att hela organisationen står bakom varumärket. Nedan ser du fyra nyckelroller som tillsammans gör skillnad – dina fyra viktigaste ambassadörer. Se dem komma till liv vid höstens kick-off för ditt varumärke.

Kontakta oss och lev ditt varumärke
Matz Magnusson, 0768-78 90 90

1. Säljaren - från prislapp till värde

En säljare som bara fokuserar på snabba avslut riskerar att reducera varumärket till en prislapp. Den moderna säljaren hjälper kunden att se de värden och den nytta varumärket står för. När kunden förstår varför produkten skapar mening, bygger vi långsiktig lojalitet.

2. Produktutvecklaren - bevisen på att löftet är sant

Varje funktion, materialval och detalj är ett bevis på att varumärket håller vad det lovar. Bra produktutvecklare förstår varumärkets identitet och utvecklar produkter som levererar konkreta fördelar i linje med kundernas förväntningar.

3. Marknadsföraren - matchmaking med kunden

Marknadsavdelningen översätter varumärkeslöftet till berättelser, kampanjer och content. Kreativitet är betydelsefullt – men budskapen måste också matchas med den utvalda målgruppens behov och dess förväntningar på varumärket. Här fyller marknadsföraren en viktig roll.

4. Servicepersonal - klagomålet är en gåva

Servicepersonalen är ofta den sista människan kunden möter. Då räknas varje ord. När förfrågningar bemöts med förståelse för vad kunden egentligen köpte – trygghet, status, funktion eller mening – stärker vi relationen, även vid problem.

Prova själv

Levande möten mellan människor är mer aktuellt än någonsin. Använd ditt varumärke som ett manus för en kick-off i höst. En dag där vi levandegör dina medarbetares roller för att utveckla varumärket.

Kontakta Matz Magnusson, 0768-78 90 90