Stärk ditt varumärke genom hållbar affärsutveckling

Exceed

Välkommen till vårt evenemang i Göteborg där vi ger dig insikter och praktiska verktyg för att utveckla en hållbar och lönsam verksamhet. Få tips kring hur du kan skapa affärsnytta för ditt varumärke med CSRD och Green Claims Directive. Integrera hållbarhet i din affärsstrategi och öka samtidigt lönsamheten.

Föreläsning 1: Roadmap för hållbar utveckling med affärsnytta

Förstå och identifiera de viktigaste hållbarhetsfrågorna som påverkar din verksamhet och din omgivning genom en Väsentlighetsanalys

Lär dig att hantera risker och identifiera möjligheter för innovation genomhållbarhet. Upptäck hur du kan minimera negativ impact och maximera positiv impact samtidigt som du hittar nya affärsmöjligheter genom en Risk -och innovationsanalys.

Föreläsning 2: Varumärkesstrategi med hållbara värden
  • Sustainable Brand Check: Utvärdera och förbättra ditt varumärkes hållbarhetsprofil. Få verktygen för att säkerställa att ditt varumärke kommunicerar och lever upp till hållbara värden.
  • Välj de mål i Agenda 2030 som bäst stödjer ert varumärkeslöfte: Lär dig hur du kan koppla ditt varumärkeslöfte till specifika mål i FN:s Agenda 2030 för att skapa trovärdighet och långsiktig relevans.
  • Green Claims Directive: Förstå och tillämpa riktlinjerna för gröna påståenden för att undvika greenwashing och bygga förtroende hos konsumenter.
  • Hitta samarbetspartners i leverantörskedjan med samma hållbara värden: Utforska strategier för att identifiera och samarbeta med leverantörer som delar ditt företags hållbarhetsmål och värderingar.

Magdalena Nour, konsult på Exceed

Driver hållbar utveckling med affärsnytta genom att facilitera företags hållbarhetsresor med utmanande och inspirerande workshops.

I uppdraget som Head of Sustainability på Malmö FF leder hon elitfotbollens hållbarhetsresa tillsammans med den egna och andra elitklubbars ledning, styrelse och medarbetare, i Sverige och Europa. Magdalena har tidigare arbetat med organisations-, ledar- och affärsutveckling och försäljning på C-suite level i näringsliv, och i idéburen sektor, bl a på Adecco i flera länder och som VD på NGOn MINE.

Matz Magnusson, konsult på Exceed och Magnusson & Kennberg Varumärkesutveckling Genom åren har ett stort antal företag i Göteborg engagerat Matz i implementering av värdegrund och varumärkeslöften bland sina medarbetare, bl a Stena Line, Göteborg Energi, Familjebostäder och Västtrafik. Ett av våra verktyg för att skapa engagemang är skådespelare som dramatiserar möten med kunder där medarbetare får träna på att leva upp till förväntningar på varumärket.

Arrangör: Exceed tillsammans med Magnusson & Kennberg
Varumärkesutveckling
Datum: 29 augusti 2024
Tid: 15:00-16:30
Plats: Brick Studios på Masthamnsgatan 5, Göteborg

Anmäl dig till eventet med nedanstående länk:
https://exceed.se/anmalan/