KundskapsBussen

KundskapsBussen är en skräddarsydd utbildning som vi genomför för våra kunder. Kunder har bl a varit Transdev och Västtrafik, Östgötatrafiken, Karlstadsbuss, Jönköpings och Kalmar länstrafik samt Öresundståg. Styrkan i konceptet ligger i att medarbetarna alltid känner igen sig i de situationer och platser som vi bl a gestaltar med hjälp av skådespelare ombord på KundskapsBussen. Vi skapar ett stort och långsiktigt engagemang kring hur man bättre kan samarbeta för en positiv kundupplevelse.

Träningsprogram KundskapsBussen

  • Förstudie kundbemötande/varumärke
  • Ledningsseminarium
  • Forumspel ombord på KundskapsBussen
  • Föreläsningar. Ambassadör för ett varumärke
  • Hot Line. Workshops kring resenärernas behov
  • Coachning varumärkesambassadörer

Hur förlänger vi effekten av träningen?

Vi erbjuder ett antal verktyg för att arbeta vidare med och engagera medarbetarna kring kundbemötande och varumärkesfrågor.

  • KundskapsSpelet – scenariespel kring mötet med kunden
  • Ambassadörsprogram
  • BemötandeGuide för unikt kundbemötande
  • Ambassad för varumärkesambassadörer – forum på nätet
  • Certifiering för ambassadörer för länstrafiken
  • E-learning

Guide för unikt kundbemötande

Medarbetare från Transdev tränar ombord på KundskapsBussen på Västtrafiks vision om "Det goda kundmötet".
Ladda ner din guide för kundbemötande här!